Ziraat Bankası Bireysel İnternet Bankacılığı Sıkça Sorulan Sorular

  • Ziraat İnternet Şubesi’ne nasıl başvurabilirim?
    • Ziraat Bankası internet sitesindeki Online Başvuru bölümünden, Bankkart ve/veya Kredi Kartınız ile başvuru yapabilir ya da hesabınızın bulunduğu bir Ziraat Bankası Şubesine müracaat edebilirsiniz.
    • Ziraat İnternet Şubesi’ne online başvuruyu kredi kartınız ile yaptığınızda vadesiz mevduat hesabınızın kartınıza tanımlı olması gerekmektedir.
    • Online başvuruda TC Kimlik Numaranızı ve Ziraat bankası’nda kayıtlı olan cep telefonu numaranızı girmeniz gerekmektedir. Bu bilgileri girdiğinizde kayıtlı cep telefonunuza bir onay şifresi gönderilecek ve ekranda bu şifrenin girilmesi istenecektir. Ekranda istenen diğer bilgiler girildikten sonra başvurunuz tamamlanarak İnternet Şubesi giriş şifreniz cep telefonunuza SMS ile gönderilecektir.
    • Ziraat Bankası şubelerinden yapacağınız başvurularda en az bir vadesiz mevduat hesabınızın bulunması gerekmektedir. Başvurunuz tamamlandıktan sonra İnternet Şubesi giriş şifreniz cep telefonunuza SMS olarak gönderilecektir.
  • Online Başvuru ile Ziraat İnternet Şubesi’ni kullanmaya başladım, para transferi yapamıyorum neden?
    • Ziraat İnternet Şubesi’nde Online Başvuru sonrası Para Transferi ve TL Yükleme dışındaki tüm işlemleri gerçekleştirebilirsiniz. Bu işlemler için Online Başvuru Sonuç ekranında belirtilen Ziraat Şubesi’ne giderek Elektronik Bankacılık Sözleşmesi’ni imzalamanız yeterlidir.
  • Ziraat İnternet Şubesi’nde güvenliğim için nelere dikkat etmeliyim?
    • Ziraat İnternet Şubesi’ne girmek için tarayıcınızın adres bölümüne ziraatbank.com.tr yazıp, açılacak sayfadaki İnternet Şubesi linkine tıklamalısınız. Ziraat Bankası sitesine bağlanabileceğiniz diğer adresler şunlardır: http://www.ziraat.com.tr/, http://www.zerbank.com.tr/ http://www.ziraatbank.com/
    • Ortak kullanıma açık olan internet kafe gibi yerlerdeki bilgisayarlardan internet şubesine giriş yapmayınız.
    • Yalnızca lisanslı işletim sistemi kullanınız ve web tarayıcınızı güncel tutunuz. Zararlı yazılımlar güncelliğini kaybetmiş işletim sistemi ve tarayıcılardaki güvenlik açıklarını kullanırlar.
    • İnternet kullanımı sırasında olası güvenlik açıklarının tespiti ve giderilmesinin yanında olabilecek saldırılara karşı korunabilmeniz için bir anti-virüs programı, bir casus tarayıcı program (anti spyware – anti malware) ve bir güvenlik duvarı yazılımı (Firewall) kullanmanız çok önemlidir. Bazı güvenlik yazılımları bu üç özelliği birden bünyesinde barındırır. Casus tarayıcı programlar, internet kullanım bilgilerinizi toplamaya çalışan casus yazılımlara karşı bilgisayarınızı korurken güvenlik duvarı yazılımları bilgisayarınızdaki programlarının bilginiz dışında internete bağlanmasına engel olur.
    • Anti-virüs yazılımınızın veri tabanını güncel tutunuz. bilgisayarınıza periyodik olarak virüs taraması yapınız.
    • Kişisel bilgilerinizi gizli tutunuz. Doğum tarihi, kimlik numarası, anne kızlık soyadı gibi bilgilerinizi telefonda ya da eposta ile talep eden kişilere karşı dikkatli olunuz.
    • İşlemlerinizi tamamlayınca, İnternet Şubesini terk etmek için mutlaka “Güvenli Çıkış” tuşunu kullanınız.
    • Tanıdığınız kişiler olsa bile, e-posta ve mesajlaşma programları kanalıyla gelen veya yukarıda bulunan bir linki tıklayarak İnternet Şubemize erişmeyi denemeyiniz.
    • Müşteri numaranızı ve şifrenizi; aynı yerde saklamayınız, not etmeyiniz ve hiçbir şekilde e-posta vasıtasıyla göndermeyiniz.
    • Banka ve Müşteri İletişim Merkezi çalışanlarımız dâhil olmak üzere şifrenizi kimseyle paylaşmayınız.
    • Şifrenizin kolay tahmin edilebilir (doğum yılınız, tuttuğunuz takım vb) olmamasına özen gösteriniz.
    • Bilmediğiniz kişilerden gelen e-postaları gelen ekli dosyaları açmayınız.
    • E-posta ile gelen bağlantılara tıklayarak güvenlik bilgilerinizi girmeyiniz.
    • Ziraat Bankası, e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmamaktadır ve kişisel bilgilerinizi istememektedir. Bu tarz e-postalara yanıt vermeyiniz.
    • OTP kullanarak güvenlik seviyenizi arttırabilirsiniz.
    • E-posta gibi internet hizmetlerine erişim detaylarınızı gizli tutunuz.
    • "Güvenli olarak İnternet Şubesine giriş yaptığımı nasıl anlarım?" sorusuna cevap olarak verilen kontrolleri, İnternet Şube girişlerinde yapınız.
  • Ziraat Bankası güvenliğim için neler yapıyor?
    • Ziraat İnternet Şubesi’nden faydalanabilmek için bazı güvenlik adımlarının geçilerek kullanıcının sistem tarafından tanınması gerekmektedir. Müşteri numaranız, şifreniz ve SMS/OTP şifrenizi girip sisteme kendinizi tanıtarak kimlik doğrulama işlemini gerçekleştirmiş olursunuz.
    • Şifrenizin herhangi bir sebeple öğrenilmesi durumuna karşılık OTP cihazı kullanımını önermekteyiz. OTP cihazına sahip müşterilerimize Ziraat İnternet Şube girişinde ve belirli işlemlerin onay aşamasında; OTP cihazı tarafından üretilen, tek kullanımlık bir şifre sorulmaktadır. Böylelikle şifreniz ele geçirilse bile, İnternet Şubenize kimse ulaşamayacaktır. Herhangi bir sebeple İnternet Şube hesabına ulaşıldığı zaman; para transferleri, alıcı tanımlama gibi kritik işlemlerin gerçekleştirilebilmesi için OTP sahibi müşterilerimizin OTP şifrelerini girmeleri gerekmektedir. OTP'si olmayan müşterilerimizin; bankamızın belirlediği limitlerin altındaki işlemleri için tekrar şifre girişi yapmaları ve sorulan güvenlik sorusuna doğru cevap vermeleri bankamız limitleri üstündeki işlemleri içinse cep telefonlarına SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifreyi doğru olarak girmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde işlem gerçekleşmeyecektir.
    • Ayrıca İnternet Şubemizi kullanılarak gerçekleştirdiğiniz, belirlenen tutarlar üzerindeki kritik işlemler size SMS ile bildirilecektir. Böylelikle bilginiz dışında herhangi bir İnternet Şube işlemi yapılması durumundave anında müdahale edebileceksiniz.
    • İnternet Bankacılığı oturumunuz esnasında 5 dakika süreyle işlem yapmadığınız takdirde, açılan bir ikaz penceresi ile işlemlere devam etmek isteyip istemediğiniz sorulacaktır.. Bir dakika içerisinde bu pencereye de herhangi bir yanıt vermemeniz veya oturumu kapat seçeneğini tercih etmeniz durumunda oturumunuz kapatılacaktır. İşlemlere devam etmeyi seçerseniz, oturum süreniz uzatılacaktır.
  • Ziraat İnternet Şubesi’ne güvenli olarak giriş yaptığımı nasıl anlarım?
    • Giriş ekranın ilk sayfasında müşteri numaranız ve şifrenizi girdikten sonra 2. ekranda mutlaka adınız ve soyadınız çıkacaktır. Bu durumda güvenli olarak SMS/OTP şifrenizi girebilirsiniz.
    • Tarayıcınızın adres çubuğu kısmına http://www.ziraatbank.com.tr yazarak erişim sağlayınız. E-şube adresinin "https://esube6.ziraatbank.com.tr" olmasına dikkat ediniz.
    • Ana sayfada son giriş tarihi ve zamanı hakkında bilgi alabilirsiniz.
    • Açılan sayfalarda, tarayıcınızın sağ alt veya üst köşesinde bir kilit işareti bulunmalıdır. İşaretin üzerine tıklandığında tıkladığınızda aşağıdaki ibareleri görmelisiniz.
  • Ziraat İnternet Şubesi SSL Güvenlik Sertifikası nedir?
    • SSL, network üzerindeki bilgi transferi sırasında güvenlik ve gizliliğin sağlanması amacıyla Netscape tarafından geliştirilmiş bir güvenlik protokolüdür. SSL, gönderilen bilginin kesinlikle ve sadece doğru adreste deşifre edilebilmesini sağlar. Bilgi gönderilmeden önce otomatik olarak şifrelenir ve sadece doğru alıcı tarafından deşifre edilebilir. Her iki tarafta da doğrulama yapılarak işlemin ve bilginin gizliliği ve bütünlüğü korunur.
    • Güvenliğiniz için İnternet Şubesi; 128/256 bit şifreleme özelliğine sahip olan ve kullanıcıların sahtecilik amaçlı siteleri güvenli sitelerden daha kolay ayırt etmelerinin yanı sıra fishing ve diğer kimlik hırsızlığı saldırılarından da korunmalarını sağlayan "Comodo® Extended Validation (EV SGC) SSL" sunucu sertifikalarını kullanmaktadır.
    • Bu özelliği destekleyen güncel bir tarayıcı kullanıyorsanız;, ® Extended Validation (EV SGC ) SSL Sertifikası sayesinde, İnternet Şubesi’ne girişinizde tarayıcınızın adres satırı yeşil renkte görünecektir. ziraat.com.tr’nin güvenilir bir site olduğuna ilişkin sertifika detaylarına ise bu adres satırına tıklayarak ulaşabilirsiniz. Eğer sitenin sahte bir site olduğu daha önceden tespit edilmişse, adres satırı kırmızıya dönüşür.
    • Bazı tarayıcıların bu sertifikayı tanımalarına rağmen sunduğu özelliklerden faydalanamamaları nedeniyle, bu tarayıcılarda yeşil adres satırı özelliği bulunmaz. Comodo EV SGC SSL sertifikası %99,3 tarayıcı ile uyumlu eski tip tarayıcılar tarafından da desteklenmektedir.
    • Ziraat İnternet Şubesi için Microsoft Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera gibi güncel bir tarayıcı kullanmanızı, eğer kullanmıyorsanız mevcut tarayıcınızı yazılımcı firma resmi sitelerinden ücretsiz olarak güncellemenizi tavsiye ediyoruz.
  • SMS doğrulaması nedir?
    • SMS Doğrulama uygulaması; müşterilerimizin internet üzerinden yaptıkları işlemler sırasında, işlemlerinin güvenliğini arttırmak için alınmış bir güvenlik önlemidir.
    • Cep telefonunuzun kapsama alanı dışında veya kapalı olması gibi durumlarda işlem yapılamayacaktır. Gönderilen mesajlar şimdilik herhangi bir ücrete tabi tutulmamaktadır.
  • SMS Bilgilendirme nedir?
    • SMS Bilgilendirme, güvenliğiniz için alınmış bir önlemdir. Sistemde iletişim telefonu olarak kayıtlı cep telefonunuza İnternet Şubemiz aracılığıyla yapılan, belirli miktarlar üzerindeki işlemler için bilgilendirme mesajları gönderilir. Böylelikle İnternet Şubeden yapılan bütün işlemlerden haberdar olabilirsiniz. İşlem limitlerini; bankamızın belirlediğinden düşük, sizin belirlediğiniz orandan yüksek olmamak kaydıyla Diğer / Güvenlik İşlemleri / SMS Bilgilendirme Tanımları ekranından değiştirebilirsiniz.
  • Ziraat İnternet Şubesi erişimimi sınırlandırabilir miyim?
    • Durumunu İzle menüsündeki Güvenlik bölümünden işlem limiti, işlem kısıtı, erişim zamanı ve erişim tanımı (IP, ISP, yurt içi/yurt dışı) gibi konularda Ziraat İnternet Şubesi erişiminize kısıtlama getirebilirsiniz. Getirdiğiniz sınırlamayı kaldırmak için 444 00 00 Müşteri İletişim Merkezimizi aramanız gerekmektedir.
  • Mobil İmza nedir? Nasıl başvururum? Ziraat İnternet Şubesi’nde nasıl kullanabilirim?
    • Mobil İmza, işlemlerinizi ıslak imza atarmış gibi yapabileceğiniz, elektronik ortamlarda kimliğinizi kolayca kanıtlayabileceğiniz bir servistir. Bu hizmetten sadece Turkcell hatlı bireysel müşterilerimiz yararlanabilir. Turkcell Mobil İmza başvurunuzu Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayarak yapabilirsiniz.
    • İnternet Şubesi giriş ekranında “Mobil İmza İle Giriş” seçeneğini işaretleyin.
    • Uygulama ekranındaki İMZALA tuşuna basın. Bu tuşa bastığınız zamanda; bilgiler hazırlanarak, imzalanmak üzere cep telefonu ekranınızda işlem bilgisi çıkacaktır.
    • İşleme ait açıklamayı onaylamak için TAMAM'a basın.
    • Yaptığınız işlem için gönderilen PARMAK İZİ'ni telefon ve bilgisayar ekranından kontrol edip TAMAM'a basın.
    • Turkcell Mobil İmza şifrenizi girip TAMAM'a bastığınızda, işleminiz imzalanır.
  • Cep telefonu bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim? Cep telefonu numaramı değiştirdiğimde/SIM kartım değiştiğinde ne yapmalıyım?
    • Cep telefonu bilgilerinizi, kendi güvenliğiniz için sadece şubelerimizden tanımlayabilir veya güncelleyebilirsiniz.
    • Cep telefonu numaranız ya da SIM kartınız değiştiğinde en kısa sürede şubenize uğrayarak cep telefonu numaranızı güncellemeniz gerekmektedir.
  • Ziraat Bankası İnternet Şubesi’nde işlem yapmadığım halde cep telefonuma şifre veya bilgilendirme mesajı geldi ne yapmalıyım?
    • Vakit kaybetmeden 444 00 00 Müşteri İletişim Merkezimizi aramanız gerekmektedir.